Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2011

Οι «κρυφές» χρεώσεις των online ταξιδιωτικών γραφείων

τι να προσέξετε στις ιντερνετικές σας κρατήσεις
Το τελευταίο διάστημα γίνεται λόγος για τις πραγματικές χρεώσεις των ιντερνετικών ταξιδιωτικών γραφείων αλλά και πολλών αεροπορικών εταιρειών. Απ’ ότι φαίνεται κάποια απ’ τα μεγάλα διεθνή, online γραφεία προσπαθούν να πουλήσουν επιπλέον υπηρεσίες στους πελάτες τους με το έτσι θέλω. Εταιρείες όπως οι Lastminute, Expedia, Opodo, συνήθιζαν να έχουν προεπιλεγμένη την επιλογή για ταξιδιωτική ασφάλεια, ενώ άλλες είχαν προεπιλεγμένη την επιλογή μεταφοράς αποσκευών. Έτσι, πολλοί επιβάτες μη προσέχωντας τέτοιους είδους λεπτομέρειες, αγόραζαν και τα έξτρα μαζί με το εισιτήριο.
Πλέον όμως, έχουν θεσμοθετηθεί νόμοι απ’ την Ευρωπαική Ένωση οι οποίοι απαγορεύουν τέτοιες πρακτικές. Κάποιοι δείχνουν να προσαρμόστηκαν σ’ αυτούς αλλά κάποιοι άλλοι επιμένουν στις παλιές τακτικές τους με τη δικαιολογία ότι «ανησυχούν» για τους πελάτες που ταξιδεύουν ανασφάλιστοι (!).
Ένα επιπλέον θέμα είναι το ότι οι περισσότερες εταιρείες εμφανίζουν τη συνολική τιμή στις προσφορές τους, χωρίς να γίνεται ξεκάθαρη διάκριση ανάμεσα σε ναύλο, φόρους, επίναυλο καυσίμων ή άλλες χρεώσεις. Σύμφωνα με ευρωπαική οδηγία, απ’ τον Ιανουάριο του 2012 οι εταιρείες είναι υποχρεωμένες να διαχωρίζουν αυτές τις χρεώσεις, έτσι ώστε να μην υπάρχει σύγχυση στους επιβάτες που προσπαθούν να κάνουν σύγκριση τιμών, όταν η μια εταιρεία εμφανίζει την τιμή της με φόρους, η άλλη χωρίς φόρους , κάποια άλλη με τη χρέωση για χρήση πιστωτικής κάποια άλλη όχι κοκ.
Σημειωτέον ότι ανάμεσα στα προεπιλεγμένα στοιχεία, εκτός απ’ τις επιπλεόν αγορές μπορεί να είναι και στοιχεία όπως η αποδοχή να συμπεριληφθεί ο πελάτης στη mail list της εταιρείες, να λαμβάνει προσφορές  κ.α. τα οποία είναι εξίσου παράνομα.